• Zbog ovih jedinjenja nemojte ljuštiti koru jabuke!

    Zbog ovih jedinjenja nemojte ljuštiti koru jabuke!

    Opšte je poznato da je jabuka jako zdrava voćka koja u sebi sadrži puno vitamina, no ustalila se navika da se konzumira bez kore. To je velika greška, jer se upravo u kori jabuke nalaze mnoga jedinjenja koja sprečavaju razvoj mnogih bolesti, a ovo su samo neka od njih:

    Ursolična kiselina
    Ova kiselina u kori jabuke smanjuje holesterol, sagoreva kalorije i izgrađuje mišiće. Dakle, kora jabuke je idealan deo dijeteskog režima ishrane.

    Kvercetin
    Po mnogim istraživanjima, jedinjenje kvercetin koje se nalazi u kori jabuke čisti pluća od nagomilanih toksina, a ovo jedinjenje sprečava i razvoj mentalnih bolesti poput Alchajmerove.

    Triptenoidi
    Studija Kornvel Univerziteta iz 2007. godine dokazala je da jedinjenja triptenoidi sprečavaju razvoj raka dojke, jetre i debelog creva.

    Pored ovih jedinjenja, kora jabuke sadrži i oko 2g vlakana i 8g vitamina C i A, što je duplo više nego što ima oguljena jabuka.

     418
  • 10 najpopularnijih začina Bliskog Istoka

    10 najpopularnijih začina Bliskog Istoka

    Začini i arome su temelji kuhinje Bliskog Istoka jer i čine njihovu kuhinju jedinstvenom. Začini se ne koriste samo zarad arome, već i zbog boja.

    Kim - pomaže varenju, pa se najviše dodaje jelima od krompira, mahunarki i odličan je dodatak slanim pecivima, a od njega se mogu pripremati i likeri i rakije.

    Muskantni oraščić - prvenstveno se koristi kao dodatak dezertima ili jelima od mesa.

    Kardamon - napicima daje jedinstveni ukus, ali se koristi i kao dodatak u slanim i slatkim jelima.

    Kurkuma - popularna je zbog svoje jedinstvene arome, ali se koristi i za bojenje raznih prehrambenih namirnica zbog svoje izrazito žute boje.

    Sumak - kao dodatak salatama i marinadama, ali i piletini, patlidžanu, ribi i plodovima mora, sočivu, sirovom luku, orasima, jogurtu...

    Baharat - čini mešavina začina: slatke i ljute paprike, crnog bibera, karanfilića, cimeta, muskantnog oraščića i kardamoma. Najbolji je u kombinaciji sa jelima od ovčetine.

    Zvezdasti anis - koristi se u pripremi supa i gulaša, ali i kao dodatak slatkim jelima i pićima. Odličan je u kombinaciji sa cimetom i vanilom.

    Cimet - daje egzotičan ukus jelima od jagnjetine, piletine i mlevenog mesa. Koristi se i kao dodatak dezertima i jelima od voća, povrća i žitarica.

    Kumin - koristi se na samom početku kuvanja kako bi oslobodio svoja eterična ulja. 

    Latice ruža i ružina voda - za poboljšanje arome meda, kao dodatak alkoholnim pićima, želeu, kolačima, sladoledima i drugim slatkim poslasticama.

     502
  • Namirnice koje smanjuju nadutost

    Namirnice koje smanjuju nadutost

    Prirodna svojstva nekih vrsta hrane mogu pomoći u redukovanju vode koja se zadržava u organizmu, povećavaju broj dobrih bakterija u stomaku i ubrzavaju funkciju creva, što sve doprinosi smanjenju nadutosti.

    Jogurt - proces fermentacije mleka koji kao rezultat daje jogurt podrazumeva dobre bakterije koje se lako vare i tako sprečavaju nadutost.

    Povrće - hrskavo povrće poput krastavaca ili celera ima visok postotak vode i ponaša se kao prirodni diuretik, što nije dobro samo za hidrataciju, već i za izbacivanje viška vode iz organizma.

    Fermentisana hrana - kiseli kupus, turšija ili kefir postaju sve popularniji i to sa dobrim razlogom. Prirodni proces fermentacije, kao i kod jogurta, podiže nivo bakterija u stomaku.

    Tropsko voće - određene voćke poput papaje, lubenice i banana imaju ulogu u sprečavanju nadutosti. Banane sadrže kalijum koji održava ravnotežu elektrolita u organizmu. Papaja sadrži enzime koji pomažu u varenju proteina. Lubenice imaju više od 90% vode, tako da se ponaša kao krastavac.

    Špargla i artičoke - ove dve vrste povrća sadrže vlakna poznata kao prebiotici, koji su hrana za dobre bakterije. Ova vlakna omogućavaju bakterijama da se kolonizuju i smanje digestivne smetnje.

     1263
  • Emeril Lagasse

    Emeril Lagasse

    Poznat je kao domaćin uspešne kulinarske emisije "Emeril Live", kao vlasnik desetina luksuznih restorana, ali i po sjajnom smislu za humor, zahvaljujući kojem gledaoci sa nestrpljenjem očekuju nove epizode njegove emisije.

    Emeril je rođen 15. oktobra 1959. godine u Masačusetsu. Talenat za kuvanje nasledio je od majke Hilde koja je radila u lokalnoj pekari, a nakon završene škole gastronomije, neko vreme radi kao glavni kuvar u čuvenom restoranu Commander's Palace. 1990. konačno otvara svoj prvi restoran u Nju Orleansu - Emeril's, a zanimljivo je to da je toliko bio posvećen ovim restoranima da je čak njegova prva supruga Elizabeta zatražila razvod braka, jer je kuvao i po 18 sati dnevno.

    S obzirom na to da je Emeril portugalsko - francuskog porekla, ni ne čudi to što meni ovog njegovog restorana čini spoj fransuske, španske, karipske, azijske i portugalske kuhinje. Poveden uspehom Emeril's - a (proglašen je najboljim novim restoranom od strane časopisa Esquire), već 1992. godine otvara novi restoran NOLA, a godinu dana kasnije objavljuje i svoj prvi kuvar, Emeril's New New Orleans Cooking. Ovaj kuvar je bitan po tome jer u njemu prvi put na vrlo kreativan način razotkriva čari kreolske kuhinje. (Za one koji ne znaju, kreolska kuhinja podrazumeva spoj evropske, afričke, karipske i indijske kuhinje).

    Emeril je poznat i po tome što ima i svoju liniju pasta soseva, marinada, salata, začina, kuhinjskih noževa, tiganja, električnih uređaja....veliki je filantrop i njegova humanitarna organizacija je do sada prikupila preko šest miliona dolara pomoći za siromašnu decu širom sveta.

    Danas se za njegove restorane se može reći da su tematski - u nekima se može naći pretežno italijanska hrana, u nekima azijska ili portugalska, a u nekima se služi isključivo meso spremljeno na razne načine. No, jedno je sigurno - ni jedan njegov recept ne ostavlja ravnodušnim! Ako i Vi želite da isprobate neki specijalitet koji je Emeril osmislio, posetite njegov zvanični sajt emerils.com na kojem ćete naći pregršt sjajnih ideja za pripremu sledeće gozbe.

     554
  • Jabuke smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja

    Jabuke smanjuju rizik od kardiovaskularnih oboljenja

    Ukoliko pokušavate da snizite krvni pritisak i poboljšate nivo holesterola, jabuke vam u tome mogu pomoći. Rastvorljiva vlakna kao i zdravi šećeri, takođe smanjuju rizik od kardiovaskularnih problema. Održavanje telesne težine je važno za krvni pritisak, a jabuke mogu biti vaš saveznik u postizanju željene figure. Ukoliko redovno jedete jabuke, možete smanjiti rizik od kardiovaskularnih oboljenja i do 22 odsto. Vlakana najviše ima u kori, zato jabuku nemojte ljuštiti. Pomoći će vašem telu da efikasnije apsorbuje holesterol.

     255
Slasno i opasno dobri.
Napravite birjan i uživaćete u odličnom, tradicionalnom jelu.
Umesto zelja i koprive moze spanać ili blitva.
Slatko zadovoljstvo ukusa.
Strana 1 od 1212